Vissza

Dacia Duster

Bemutatkozás Vissza

Semmi nem állhat az útjába


Igazi felfedező

Az Dacia Duster 4x4 minden terepen bizonyít. 

Kompakt és könnyű autó, kivételes manőverezőképességgel. A vezetőülés pozícionálása lehetővé teszi, hogy könnyen kilásson és feltérképezhesse az ön előtt álló akadályokat.

A sebességváltó első fokozata (6 sebességes váltó esetén) 1000 ford/percnél 5,79 km/h sebességet tart, így emelkedőn és lejtőn sokkal könnyebb az elindulás.

Valami több

A Dacia Duster a négykerékhajtást a Renault-Nissan szövetség fejlesztéseiből örökölte. Olyan versenyeken bizonyított már, mint például a Rallye Aicha des Gazelles a Szaharában 2013 elején, ahol a crossover kategória győztese lett.

Nincs előtte akadály

A jól tapadó utakon, mint például autópálya, a kedvezőbb fogyasztás végett elegendő a 4x2 hajtásképlet, vagyis a motor minden hajtást az első kerekekre továbbít.

'Auto' üzemmódban a vezérlőelektronika dönti el, hogy 2 vagy 4 kerékhajtással menjen az autó, ez pedig attól függ, hogy milyen tapadás ébred a hajtott kerekeken. 

Ha a tapadás nem optimális, sőt, nehéz, a hajtásképletet a 'Lock' módban célszerű 4x4-re rögzíteni. Így a 4 kerék egyszerre fordul, és az autó stabilitása megnő. A motorfékkel pedig az autót valóban biztonsággal lehet vezetni.

A Dacia Duster hasmagassága 21 cm (20,5 cm a 4x2-es verziónál), terepszögei pedig: 29,3° elöl, 23° a tengelyek közt és 34,9° hátul. Ezzel a többi 4x4 autóval egy szintre kerül ez a terepjáró. Minden minőségű úton tökéletesen teljesít.