Az új dízel- és benzinmotorok elnevezései

AdBlue® tartály

Blue dCi dízelmotorok

A károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében az új Blue dCi dízelmotorok az AdBlue® folyadékkal működő, szelektív katalitikus redukciót (SCR*) biztosító berendezéssel vannak ellátva. A technológia segítségével a dízelmotorokból származó nitrogén-oxidokat (NOx) ártalmatlan gázzá (vízgőzzé és nitrogénné) lehet átalakítani.

Ez a minden helyzetben hatékony technológia nincs hatással a Blue dCi motorok teljesítményére, de segítségével az új, szigorúbb szabványoknak való megfelelés is lehetővé válik. de segítségével az új, szigorúbb szabványoknak való megfelelés is lehetővé válik.

Előnyök

A 32,5%-ban tiszta karbamidból, illetve 67,5%-ban ioncserélt vízből álló AdBlue® folyadék egy színtelen, nem mérgező, vizes oldat

Az AdBlue® folyadék a legtöbb benzinkúton megvásárolható.

Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.Az autó előre jelzi, amikor az AdBlue® tartály feltöltésre szorul.

Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály

Fontos tudni

Az AdBlue® folyadékot tiszta formában kell használni.

A folyadéknak saját tartálya van, amelyhez könnyedén hozzáférhet a saját, a dízel betöltőnyílás mellett vagy külön elhelyezett betöltőnyílásán keresztül.

Kérjük, ne töltsön Dízel üzemanyagot az AdBlue® tartályba és fordítva.

Hiba esetén ne indítsa be az autóját, mert az további károsodást okozhat a SCR rendszerben.

* A szelektív katalitikus redukció során a kipufogógáz-katalizátorba az AdBlue® folyadékból származó ammóniát (NH3) fecskendez be a rendszer. Az így létrejövő kémiai reakció a nátrium-oxidokat (NOx) nem szennyező gázokká alakítja át (vízgőzzé és nátriummá).

** Az AdBlue®-fogyasztás eltérhet a gépjármű használati módja, felszereltsége, valamint a vezetési stílus függvényében. Az AdBlue®-tartály mérete modellenként eltérő, általában 15–20 liter közötti űrtartalmú. Az AdBlue® folyadék ára az egyes helyeken eltérő lehet, a tankolás előtt ezért érdemes lehet tájékozódni.

Részecskeszűrő (FAP)

A részecskeszűrővel (FAP) felszerelt benzinmotorok

A részecske-kibocsátás csökkentése érdekében az új, közvetlen befecskendezésű benzinmotorok kipufogórendszere mostantól részecskeszűrővel (FAP) lesz felszerelve.

Ez a technológia a kipufogógázt megtisztítja a benne lévő részecskéktől (PM), méghozzá úgy, hogy azokat mikroporózus, sejtszerű szerkezetben fogja fel, majd egy automatikus és rendszeres regeneráció során elégeti. Ezen kívül egy kémiai reakció segítségével a nitrogén-oxidokat (NOx), a szén-monoxidot és az el nem égetett szénhidrogéneket folyamatosan átalakítja és szén-dioxidot (CO2), illetve egyéb ártalmatlan gázokat hoz létre belőlük (vízgőz – H2O, nitrogén - N2).

A TCe FAP elnevezésről ismerheti fel az ezzel a technológiával rendelkező benzinmotorjainkat.

Előnyök

A részecskeszűrőhöz nem igényel karbantartást.

Nincs hatással a jármű vezetésére.

Végül, ez a technológia nem növeli sem az üzemanyag-fogyasztást, sem a károsanyag-kibocsátást.

Az új WLTP homologizációs teszt

Ezt is olvassa el

WLTP környezetvédelmi szabvány

Egy, a valós vezetéshez és a mindennapi fogyasztáshoz közelebb álló szabályozás.

További információk a WLTP-ről!
  • SubPrefooter Icon

    Kiterjedt hálózatunkLegyen bárhol is az országban, mindig talál a közelben egy márkakereskedést

  • SubPrefooter Icon

    Nem találja, amit keres?Kérdezzen minket, szívesen válaszolunk!

  • SubPrefooter Icon

    A hálózatunk szakértelmeEgyértelmű és minden igényt kielégítő megoldások

  • SubPrefooter Icon

    Gyári alkatrészekre vonatkozó garanciaLegjobb minőség gyári garanciával!