Az új dízel- és benzinmotorok elnevezései

Dízelmotor
AdBlue® tartály
Blue dCi dízelmotorok
A károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében az új Blue dCi dízelmotorok az AdBlue® folyadékkal működő, szelektív katalitikus redukciót (SCR*) biztosító berendezéssel vannak ellátva. A technológia segítségével a dízelmotorokból származó nitrogén-oxidokat (NOx) ártalmatlan gázzá (vízgőzzé és nitrogénné) lehet átalakítani.
Ez a minden helyzetben hatékony technológia nincs hatással a Blue dCi motorok teljesítményére, de segítségével az új, szigorúbb szabványoknak való megfelelés is lehetővé válik. de segítségével az új, szigorúbb szabványoknak való megfelelés is lehetővé válik.
ELŐNYÖK
A 32,5%-ban tiszta karbamidból, illetve 67,5%-ban ioncserélt vízből álló AdBlue® folyadék egy színtelen, nem mérgező, vizes oldat
Az AdBlue® folyadék a legtöbb benzinkúton megvásárolható.
Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.Az autó előre jelzi, amikor az AdBlue® tartály feltöltésre szorul.
Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály
FONTOS TUDNI
Az AdBlue® folyadékot tiszta formában kell használni.
A folyadéknak saját tartálya van, amelyhez könnyedén hozzáférhet a saját, a dízel betöltőnyílás mellett vagy külön elhelyezett betöltőnyílásán keresztül.
Kérjük, ne töltsön Dízel üzemanyagot az AdBlue® tartályba és fordítva.
Hiba esetén ne indítsa be az autóját, mert az további károsodást okozhat a SCR rendszerben.

* A szelektív katalitikus redukció során a kipufogógáz-katalizátorba az AdBlue® folyadékból származó ammóniát (NH3) fecskendez be a rendszer. Az így létrejövő kémiai reakció a nátrium-oxidokat (NOx) nem szennyező gázokká alakítja át (vízgőzzé és nátriummá).
** Az AdBlue®-fogyasztás eltérhet a gépjármű használati módja, felszereltsége, valamint a vezetési stílus függvényében. Az AdBlue®-tartály mérete modellenként eltérő, általában 15–20 liter közötti űrtartalmú. Az AdBlue® folyadék ára az egyes helyeken eltérő lehet, a tankolás előtt ezért érdemes lehet tájékozódni.

Benzinmotor
Részecskeszűrő (FAP)
A részecskeszűrővel (FAP) felszerelt benzinmotorok
A részecske-kibocsátás csökkentése érdekében az új, közvetlen befecskendezésű benzinmotorok kipufogórendszere mostantól részecskeszűrővel (FAP) lesz felszerelve.
Ez a technológia a kipufogógázt megtisztítja a benne lévő részecskéktől (PM), méghozzá úgy, hogy azokat mikroporózus, sejtszerű szerkezetben fogja fel, majd egy automatikus és rendszeres regeneráció során elégeti. Ezen kívül egy kémiai reakció segítségével a nitrogén-oxidokat (NOx), a szén-monoxidot és az el nem égetett szénhidrogéneket folyamatosan átalakítja és szén-dioxidot (CO2), illetve egyéb ártalmatlan gázokat hoz létre belőlük (vízgőz – H2O, nitrogén - N2).
A TCe FAP elnevezésről ismerheti fel az ezzel a technológiával rendelkező benzinmotorjainkat.
ELŐNYÖK
A részecskeszűrőhöz nem igényel karbantartást.
Nincs hatással a jármű vezetésére.
Végül, ez a technológia nem növeli sem az üzemanyag-fogyasztást, sem a károsanyag-kibocsátást.
Ezt is olvassa el
WLTP KÖRNYEZETVÉDELMI SZABVÁNY
Egy, a valós vezetéshez és a mindennapi fogyasztáshoz közelebb álló szabályozás.