Dacia: a márka, amely kétszer is megszületett
A Dacia 1966-ban, Romániában született meg, azzal az egyértelmű céllal, hogy modern, gazdaságos és megbízható családi autókat készítsen a helyi piac számára. A Dacia név a „Dacie” ősi római szóból származik, ami akkoriban a mai Románia területét jelentette. Fontos szerepet játszott a márka további történetében, hogy ebben az évben licensz szerződést írt alá a Renault vállalattal.
A Dacia márkát a Renault 1999-ben felvásárolta, ami stratégiai jelentőségű lépés volt. A minőség terén igazi áttörés volt tapasztalható, ezzel a Dacia márka a Groupe Renault márkája lett.
A Logan bevezetése, 2004-ben...
... a márka újjászületését jelentette. A Logan egy modern és robusztus kialakítású családi szedán, amelyet eredetileg a fejlődő piacokra szántak, és az ára verhetetlen volt: mindössze 5000 €. Ez a modell forradalmat jelentett az autópiacon, és zajos kereskedelmi sikert aratott többek között Nyugat-Európában is, ahol a Logan 2005-ben jelent meg. Ezt követően 2006-ban mutatkozott be a tágas Logan MCV kombi, 2007-ben pedig a praktikus Logan Van, amelyek további sikereket értek el a kategóriájukban.
A Sandero bevezetése 2008-ban
A Sandero a Dacia második legjelentősebb bevezetése. Ez volt egyben a márka legnagyobb kereskedelmi sikere is. A jármű számtalan előnyének köszönhetően – tágas méretek, praktikus és sokoldalú kialakítás, megfizethető ár – a Sandero Európa legkeresettebb modelljévé vált a magánszemélyek körében.
A Duster bevezetése 2010-ben
A Duster modellen keresztül a Dacia újból forradalmasította a járműipar hagyományos szempontjait. A Duster nem csupán a legkedvezőbb árú SUV, hanem egy vonzó jármű is egyben, amely bármilyen akadályt sikeresen képes leküzdeni. A kereskedelmi siker ezúttal sem maradt el.
2011-ben több, mint 340 000 új ügyfél egyetlen év alatt
Romániában a Pitesti-i üzem teljes kapacitással működött. A Pitestiben található történelmi üzem mellé erősítésként megnyílt a Somaca-i üzem Marokkóban.
2012-ben egy új üzem megnyitása Tanger városában
A Dacia választéka előbb az 5 és 7 férőhelyes családi egyterű Lodgy, majd az egyterű kombi Dokker és a Dokker Van kisfurgon megjelenésével vált egyre szélesebbé.
2021-BEN A SIKERTÖRTÉNETNEK MÉG NINCS VÉGE
Napjainkban a Dacia márka 44 európai és mediterrán országban van jelen, és több mint 7 millió ügyféllel rendelkezik.
És ennek a történetnek még közel sincs vége. Hiszen
egy újabb forradalmi újításnak lehetünk most is tanúi: a Spring kis méretű elektromos autó, amely még több ember számára teszi elérhetővé az elektromos technológiát.
Szeretne többet megtudni a Dacia modelljeiről?
A weboldalunk és annak partnerei cookie-kat használnak az oldal látogatottságának és teljesítményének mérésére, személyre szabott vagy földrajzi helyhez kötött reklámok és tartalmak megjelenítése érdekében, és hogy a közösségi hálókon keresztül kapcsolatba léphessünk egymással. Az oldalon található „cookie” menüpontra kattintással bármikor megváltoztathatja a beállításait.