Többet szeretne tudni a WLTP-ről?

Az üzemanyag-fogyasztás és a kibocsátások csökkentése

megbízható és hatékony megoldásokkal
A Dacia folyamatosan azon dolgozik, hogy az új gépjárművek árát és fenntartási költségeit elérhetővé és gazdaságosabbá tegye amellett, hogy vonzó megjelenésű, kiváló minőségű autókat, illetve megbízható és hatékony technológiákat biztosítson az Ön számára. Autóinkat a Renault Csoport technológiáival szereljük fel, és a Csoport szakértelmét felhasználva biztosítjuk az üzemanyag-fogyasztás, illetve a károsanyag-kibocsátás csökkentését.
A Dacia segítségével Ön is egyszerűen, mégis aktívan hozzájárulva csökkentheti autója használatának költségeit. Technológiai megoldásainkkal optimalizálhatja az autó használatát, így az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást vezetés előtt, közben és után is csökkentheti.
Az előírások változnak, és a Renault Csoport aktívan részt vesz ezekben változásokban A WLTP egy az egész világra kiterjedő összehangolt vizsgálati eljárást jelent, mely kiterjed a személygépkocsikra és a kishaszongépjárművekre is (WLTP: Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). Az új eljárásoknak köszönhetően ügyfeleink laboratóriumban mért adatokat kapnak, melyek sokkal közelebb állnak az általuk tapasztalt valós fogyasztáshoz és kibocsátáshoz.

Ismerkedjen meg alaposabban az új előírásokkal: WLTP és RDE

2017. szeptember 1-én lépett hatályba a WLTP, amely fokozatosan váltja le a legutóbb 1997-ben módosított NEDC szabályozást (Új Európai Menetciklus - angolul NEDC, New European Driving Cycle). Ezt egészíti ki az RDE elnevezésű szabvány (valós vezetési körülmények között tapasztalt kibocsátás, angolul RDE, azaz Real Driving Emissions). Ezek a szabványok jobban tükrözik a mindennapos használat során mutatkozó fogyasztási és kibocsátási adatokat. Tekintse meg a szabályozást ismertető videót! 

mibol-allnak-a-karosanyag-kibocsatasi-vizsgalatok
WLTP - Tanúsítási vizsgálat
Tanúsítási vizsgálat
Olyan kötelező vizsgálatok sorozatáról van szó, amelyek tanúsítják a piacon megjelenő valamennyi új jármű előírásoknak történő megfelelését. Ennek célja az, hogy minden jármű eleget tegyen a károsanyag-kibocsátási követelményeknek. Jelenleg az Euro6-os norma van hatályban.
A vizsgálatokat független szervezetek (például, Franciaországban az UTAC) végzik laboratóriumokban.
A vizsgálatok egységes menetciklusokon alapulnak (időtartam, sebesség, felszereltség, hőmérséklet stb.) , és a szennyezőanyag- és CO2-kibocsátást, valamint a belső égésű motoros járművek üzemanyag-fogyasztását mérik. A mérések alapján össze lehet hasonlítani a különböző gyártók által készített típusok teljesítményét. Ezek az adatok jelenleg is megtalálhatóak a gyártók kiadványaiban vagy a gyártók weboldalain.
Homologizációs előírás
Mit jelent ez a számunkra?
Fontos kiemelni, hogy a homologizációs szabvány változása nem a valós teljesítményt vagy üzemanyag-fogyasztást befolyásolja.
A CO2 szintre és az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó, gyártók által közzé tett értékek természetesen növekedni fognak, mivel az új WLTP norma jobban tükrözi a jármű mindennapos felhasználási körülményeit.
Tehát a WLTP szabvány közelebb áll a valós felhasználási körülményekhez, mint a NEDC, de nincsen hatással a teljesítményre, vagy a jármű üzemanyag-fogyasztására, csupán valósabb adatokat közöl a felhasználókkal.
a-nedc-tol-a-wltp-ig
Alt Image C29
A NEDC-től a WLTP-ig
2017. szeptemberét megelőzően az Új Európai Menetciklus (NEDC) - amely az 1990-es évek óta referenciaként szolgált - volt a hatályos homologizációs szabvány. Az elmúlt időszak fejlődése a gépjárművek és a technológia terén azonban új szabályozást kíván, így a WLTP fokozatosan felváltja a NEDC-t.
Miben különbözik a két szabvány? Először is a WLTP hosszabb és reprezentatívabb mérést jelent, mint az NEDC menetciklus. A vizsgálatokat nagyobb sebességnél, változatos hőmérsékleteken valamint az autó összes felszereltségét figyelembe véve végzik (lásd a táblázatot lentebb). Összességében a kapott eredmények sokkal közelebb állnak a mindennapos használat során észlelt eredményekhez.
A NEDC és a WLTP összevetése
NEDC
Jellemzők
  • Ciklus időtartama (perc): 20
  • Távolság (km): 11
  • Átlagsebesség (km/h): 34
  • Maximális sebesség (km/h): 120
  • Leállások aránya: 24
 Eredmények: 
A vizsgálati eredmények jelentősen eltérnek a valós vezetési körülmények között mért eredményektől.
Jármű/motor/sebességváltó típusonként egy eredmény áll rendelkezésre
A NEDC és a WLTP összevetése
WLTP
Jellemzők
  • Ciklus időtartama (perc): 30
  • Távolság (km): 23
  • Átlagsebesség (km/h): 47
  • Maximális sebesség (km/h): 131
  • Leállások aránya: 13

Eredmények:A vizsgálati eredmények jobban tükrözik a valóságot.
Jármű/motor/sebességváltó típusonként egy minimális és egy maximális eredmény áll rendelkezésre.
Mivel a vizsgálati körülmények jobban tükrözik a valós felhasználás körülményeit, a fogyasztásra és a kibocsátásra vonatkozó értékek magasabbak lesznek, mint a kiadványokban jelenleg közölt értékek. Ez azonban nincs hatással a valós napi fogyasztásra. Egész egyszerűen a fogyasztás és a kibocsátott szennyező anyagok pontosabb bemutatásáról van szó, ami a WLTP segítségével hatékonyabban veszi figyelembe a jármű típusát, felszereltségét és a kiválasztott opciókat. A vizsgálat során mért minimális és maximális eredmények alapján egy becslés segítségével a jármű/motor/sebességváltó/felszereltség adott kombinációjára várható értékek is meghatározhatók (ellentétben a típusonként rendelkezésre álló egyetlen eredménnyel a NEDC szabvány esetében).
Homologizációs előírás
Mit jelent ez a számunkra?
Fontos kiemelni, hogy a homologizációs szabvány változása nem a valós teljesítményt vagy üzemanyag-fogyasztást befolyásolja.
A CO2 szintre és az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó, gyártók által közzé tett értékek természetesen növekedni fognak, mivel az új WLTP norma jobban tükrözi a jármű mindennapos felhasználási körülményeit.
Tehát a WLTP szabvány közelebb áll a valós felhasználási körülményekhez, mint a NEDC, de nincsen hatással a teljesítményre, vagy a jármű üzemanyag-fogyasztására, csupán valósabb adatokat közöl a felhasználókkal.
valos-vezetes-korulmenyek-kozott-tapasztalt-kibocsatas-rde
Valós vezetés körülmények között tapasztalt kibocsátás (RDE)
Valós vezetés körülmények között tapasztalt kibocsátás (RDE)
Bár a WLTP menetciklus meghatározott körülményei szigorúbbak, mint az NEDC szabványban előírt körülmények, mégsem veszik teljesességgel figyelembe a jármű valós felhasználási paramétereit - ezért van szükség a valós vezetési körülmények között tapasztalt kibocsátás (RDE) vizsgálatra.
Ez a vizsgálat - melyet közúton, valós vezetési körülmények között végeznek - a homologizációs eljárást hivatott kiegészíteni a szennyező anyagok kibocsátási szintjének ellenőrzésével.
A Renault Csoport a 2016. május óta a forgalomba helyezett új járműveihez elérhetővé teszi az RDE kibocsátási vizsgálatok eredményeit. További tájékoztatásért keresse fel a Groupe Renault weboldalát.
Homologizációs előírás
Mit jelent ez a számunkra?
Fontos kiemelni, hogy a homologizációs szabvány változása nem a valós teljesítményt vagy üzemanyag-fogyasztást befolyásolja.
A CO2 szintre és az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó, gyártók által közzé tett értékek természetesen növekedni fognak, mivel az új WLTP norma jobban tükrözi a jármű mindennapos felhasználási körülményeit.
Tehát a WLTP szabvány közelebb áll a valós felhasználási körülményekhez, mint a NEDC, de nincsen hatással a teljesítményre, vagy a jármű üzemanyag-fogyasztására, csupán valósabb adatokat közöl a felhasználókkal.
idorend
2017-2019
2017. szeptemberétől 2018.szeptemberéig valamennyi új járművet a piacon (új típus/motor) a WLTP szabvány szerint kell homologizálni.
2018 szeptemberétől a márkakereskedésekben értékesített összes új gépjárműhomologizálását a WLTP szerint kell elvégezni.
Az egyszerűség kedvéért 2018. végéig a hatóságok az összes gyártótól azt fogják kérni, hogy csak a NEDC referencia adatokat közöljék. Ez azt jelenti, hogy a WLTP szabvány szerint homologizált összes jármű eredményeit 2019. elejéig át kell váltani a NEDC-nek megfelelő értékekre. Ezeket az adatokat fogják felhasználni az érintett országokban az adózási számításokhoz.
2019. januárjától már csak a WLTP adatokat lehet referenciaértékként közzétenni.
2020 januárjában lesz még jelentős változás tapasztalható.
A WLTP homologizációs szabvány bevezetésével párhuzamosan a kötelezően előírt károsanyag-kibocsátási normák is fokozatosan fejlődnek annak érdekében, hogy a járművek környezetre gyakorolt hatását fokozatosan csökkenteni lehessen. Ez 2020-ban az Euro6D norma bevezetésében csúcsosodik ki
Homologizációs előírás
Mit jelent ez a számunkra?
Fontos kiemelni, hogy a homologizációs szabvány változása nem a valós teljesítményt vagy üzemanyag-fogyasztást befolyásolja.
A CO2 szintre és az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó, gyártók által közzé tett értékek természetesen növekedni fognak, mivel az új WLTP norma jobban tükrözi a jármű mindennapos felhasználási körülményeit.
Tehát a WLTP szabvány közelebb áll a valós felhasználási körülményekhez, mint a NEDC, de nincsen hatással a teljesítményre, vagy a jármű üzemanyag-fogyasztására, csupán valósabb adatokat közöl a felhasználókkal.

Átlátható és könnyen értelmezhető információkat biztosítunk gépjárműveink fogyasztására vonatkozóan

AZ ÁTLÁTHATÓSÁG ÉS A KÖNNYŰ ÉRTELMEXHETŐSÉG MINDIG IS A DACIA LEGFONTOSABB ALAPÉRTÉKEI VOLTAK.
Ezért 2018 elejétől a Dacia az autóit már az új eljárásnak megfelelően szabványosítja. 2018. szeptembertől pedig az összes új autóját a WLTP szabvány szerint homologizálja majd.

Olyan intelligens megoldásokat biztosítunk, melyekkel egyre többet spórolhat meg

A Dacia szabad utat biztosít a Renault Csoport modern technológiai megoldásaiban rejlő lehetőségeknek.
A fogyasztást csökkentő technológiák
A fogyasztást csökkentő technológiák
- Beépített funkciók, közé tartozik a sebesség változását jelző lámpa; az ECO vezetési mód bekapcsolására szolgáló gomb; előzetes, „ökopontszámmal” (éco-score)* ellátott útvonalterv lekérése; illetve az öko-tanácsoknak (eco-coaching)* köszönhetően a gazdaságos vezetésre vonatkozó javaslatok megmutatása valós időben, amelyek segítségével optimalizálható az üzemanyag-fogyasztás.

- Stop & Start rendszer, amelynek célja, hogy az autó állása esetén a motor is leálljon, így csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.

* Csak az Új Duster esetén